مقالات

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

گاهی در هنگام خرید محصولی که تنوع زیادی دارد فرد دچار ابهام میشود، دستگاه تصفیه آب  یکی از این‌ وسایلی است که نیاز به اطلاعات قبل از خرید و مشاوره دارد. 

از آنجایی که آب مایه حیاتی برای ما انسان ها می باشد در مصرف آن باید دقت نماییم، چون گاهی این مایه حسات دچار آلودگی، ویروس و … می شود که با انتخاب به دستگاه تصفیه مناسب می توانیم از ورود چنین مزراتی جلوگیری کنیم. با ما همراه باشید تا نکاتی را درباره خرید بهترین دستگاه تصفیه آب راهنمایی نماییم. 

 

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب

در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب، به این‌موضوع دقت نمایید که هر دستگاهی دارای دو و یا سه فیلتراصلی و پایه ای می باشد که هر کدام از این فیلترها یک سری از فرآیند پاکسازی آب را به همراه دارد. 

 

پاکسازی و جداسازی آلاینده ها از آب توسط فیلتر ها دارای چند مرحله می باشد که قصد داریم در این مقاله برای شما بازگو نماییم.

 

 انواع فیلتر تصفیه آب خانگی

هر کدام از فیلترهایی که در دستگاه تصفیه آب وجود دارد عملکردهای مختلفی دارند با ما همراه باشید تا بهترین فیلتر ها را به شما معرفی کنیم. 

 

فیلتر کربن فعال

فیلتر کربن فعال یکی از فیلترهایی این که با وجود گرانول های کربن فعال عمل پاکسازی را انجام می‌دهد. چون در این فیلتر زغال فعال وجود دارد بسیاری از ناخالصی هایی که درون آب وجود دارد را از بین می برد. زمانی که رسوبی در فیلتر کربن فعال مشاهده نمودید باید تعویض گردد.

 

فیلتر اسمز معکوس تصفیه آب

فیلتر اسمز معکوس یکی دیگر از انواع فیلتر ها می باشد که با سیستم فشار ناخالصی ها را جداسازی می نمایید. این فیلتر برحسب اینکه آب با فشار عبور می‌کند ناخالصی ها جدا میشود. 

 

فیلتر تبدیل گر یونی

از آنجایی که می دانید آب سخت ( آبی که آهک دارد) برای سلامتی مناسب نمی باشد، این فیلتر در جهت به اصطلاح نرم کردن آب  با جداسازی آهک و ناخالصی های دیگر از یون های آب مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

تفکیک دستگاه ها بر مبنای شکل ظاهری 

تفکیک دستگاه ها بر مبنای شکل ظاهری 

اصولا دستگاه های تصفیه آب به ‌‌ دو مدل زیر سینکی و رومیزی می باشند . 

 

دستگاه زیر سینکی

دستگاه زیر سینکی  از آنجایی که از نامش پیداست در زیر سینک آشپزخانه نصب می شود که لوله آب جداگانه باید داشته باشد و خروج آب از کنار شیر آب آشپزخانه است. 

 

دستگاه رومیزی

دستگاه رومیزی اصولا رو کابینت آشپزخانه قرار می‌گیرد و نیاز به شیر جداگانه ندارد و با شیرهایی مثل لباسشویی، ظرفشویی و … هماهنگ می باشد. 

نکته مهم این که دستگاه زیر سینکی یا رومیزی در قدرت تصفیه تفاوتی باهم ندارند اگر شما فضای کافی و یا جز سلایق شما نبود که دستگاه روی کابینت قرار بگیرد از مدل دستگاه زیر سینکی استفاده نمایید.  

 

تعداد فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

در خرید دستگاه تصفیه آب به تعداد فیلترهای به کار رفته دقت نمایید. اصولا دستگاه هایی که با فناوری RO تولید می شود با ۵ نوع فیلتر ارائه می‌شوند. 

شرکت هایی که در زمینه دستگاه تصفیه آب می باشند توصیه می نمایند که هر چقدر تعداد فیلترها بیشتر باشد بهتر می باشد. به این دلیل هر چقدر دستگاه فیلترهای بیشتر داشته باشد طول عمر بیشتر و عملکرد بهتری دارد.  

از این رو فروشندگان، دستگاه های دارای ۶ فیلتر را توصیه می نمایند که فیلتر ششم از فیلتر قلیایی و یا معدنی استفاده نمود.  دستگاه های آب اورجینال اصولا دارای ۵ و یا ۶ فیلتر می باشند. 

 

قیمت و خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب

لطفا قبل از خرید اینترنتی و یا حضوری درباره کالایی که می خواهید خرید کنید اطلاعات کافی را به دست آورید و از مکان ها و سایت های معتبر خرید کنید. در هنگام خرید بودجه شما بسیار حائز اهمیت است اگر میخواهید هزینه بیشتری کنید از جنس های مارک و معروف خریداری نمایید که ابن کالاها به دلیل کیفیت قابل قبول اصولا مدت زمان بیشتری برای شما کار خواهند کرد.

همچنین اگر می خواهید کمتر هزینه کنید اصولا کالاهایی که جنس نامرغوب تری دارند و مدت زمان کمتری می تواند استفاده نمایید. نکته مهم در هنگام خرید لطفا به مزیت گارانتی دقت نمایید. 

سپاس از همراهی شما و فروشگاه جفت و جور امید دارد که مقاله نکات خرید دستگاه تصفیه آب برای شما مفید بوده باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *