مقالات

راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی

کولر چه از نوع آبی و یا گازی یکی از مهم ترین وسایل سرمایشی در چند دهه اخیر می باشد و این وسیله پر کاربرد در تمامی مناطق ایران خصوصا در مناطق جنوبی مورد استقبال چشمگیر قرار گرفته است از آنجایی که مناطق جنوبی بسیار گرم است گاهی یک یا دو کولر برای محل کار و یا خانه کم می باشد.  ما در این مقاله سعی داریم شما را برای خرید کولر گازی راهنمایی کنیم. 

 

مهم‌ ترین ویژگی‌های کولر گازی مناسب

در هنگام خرید دقت نمایید علاوه بر قیمت مناسب و کیفیت ساخت ویژگی هایی که در ادامه مطرح میکنیم را دارا باشد. این ویژگی ها عبارتند از : 

 

ظرفیت خنک‌کننده

ظرفیت خنک کنندگی یعنی به میزان گرمایی که در یه ساعت دستگاه می تواند از محل خارج نمایید. که به اصطلاح به آن برچسب BTU به معنای واحد سنجش حرارت در بریتانیا می باشد.

 

بهره‌وری انرژی

در هنگام خرید کولرهایی با رتبه SEER (نسبت بهره وری انرژی فصلی) را انتخاب نمایید این رتبه به معنای کم شدن مصرف انرژی به عبارتی کم بودن مصرف برق و به محیط زیست کمتر آسیب می رساند. 

 

عملکرد بی‌صدا

همانگونه که در قبل اشاره شد بی صدا بودن کولرهای گازی یکی از مزیت های آن محسوب میشود . اگر آرامش محیط برای شما اولویت است کولرهای گازی دی سی بل کمتر انتخاب نمایید. 

 

 فیلتر هوا

فیلتر هوا یکی دیگر از مزیت های کولر های گازی است که در بعضی از مدل های آن علاوه بر تهویه مناسب محیط، ویروس ها و باکتری ها را جذب می نمایید نا هوای سالمی را در اختیار شما قرار دهد. 

 

کنترل و استفاده آسان

دقت نمایید کولر گازی کنترل از راه دور و یا نمایشگر دیجیتال داشته باشد. زیرا کار با این نوع کنترل ها آسان و راحت می باشد.

 

طول عمر و گارانتی

این نکته را در خاطر داشته باشد کولر گازی باید کیفیت بالایی داشته باشد چون در هنگام خرابی هزینه زیادی را در پی دارد. بنابراین در هنگام خرید به دنبال مدل هایی باشید که گارانتی قطعات و خدمات را دارا باشد. 

 

مهم‌ترین تفاوت‌های کولر گازی و کولر آبی

یکی از سوالات مهم در هنگام خرید کولر، تفاوت های کولر گازی و یا کولر آبی باشد.  مناسب بودن کولر به نوع محل زندگی ، نوع مکان جغرافیایی و اقتصاد بستگی دارد. در ادامه سعی داریم مهم ترین تفاوت های کولر گازی و کولر آبی را برای شما بازگو می نماییم. 

 

 

کولر گازی چیست؟

کولر گازی چیست؟

این کولر همانگونه که انتظار می‌رود از نوعی گاز برای خنک کردن محیط استفاده می‌کند. به این صورت که هوای گرم محیط را به بیرون دفع می‌کند یعنی هوای محل را بعد از خنک کردن دوباره به محیط برمی گرداند. 

کولر گازی سه نوع می باشد: کولر اسپلیت، کولر پنجره ای، کولر ایستاده

 

مزایای کولر گازی: از مزیت های  کولر گازی می توان به صرفه جویی در مصرف آب، کم صدا بودن، خنک کنندگی بالا، تهویه مناسب اشاره نمود. 

 

معایب کولر گازی: یکی از مهم ترین معایب کولر گازی هزینه زیاد آن در هنگام خرید، نصب، تعویض قطعات و نگهداری آن می باشد. البته این نوع کولرها برق زیادی مصرف می نمایید خصوصا در مدل های قدیمی آن. 

 

کولر آبی چیست؟

کولر آبی از آب برای خنک کردن محیط استفاده می نمایید. این نوع کولر برای مناطق گرم و خشک مناسب است چون محیط را مرطوب می نمایید و از خشک شدن وسایل چوبی خودداری نمایید.

 

مزایای کولر آبی : یکی از مهم ترین مزیت های کولر آبی هزینه کم آن در هنگام خرید و یا تعمیر و تعویض قطعات می باشد و همانگونه که در بالا گفتیم بیشتر مناسب محیط های گرم و خشک است

 

معایب کولر آبی: یکی از مهمترین عیوب این‌نوع کولرها مصرف بالای آب و خنک کنندگی کم می باشد. ‌چون عموما کولر آبی در خارج از محیط نصب میشود. 

 

***جهت خرید انواع کولر گازی همواره میتوانید از فروشگاه جفت و جور دیدن فرمایید ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *